Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Kontakty > Pedagogický sbor - Montessori

Pedagogický sbor - Montessori

 

 E-mailové adresy všech pedagogických pracovníků jsou ve formátu: jmeno.prijmeni@zsspalov.cz

 

Mgr. Terezie Lukšíková 

Terezie vystudovala učitelství pro první stupeň a absolvovala akreditovaný kurz montessori pedagogiky pro věk 6-9 let. Pedagogickou praxi získala v montessori i v tradiční škole. Spolupodílela se na zakládání montessori třídy v Brně. Zajímá se o nové směry ve výchově dětí, inspiruje se v respektující výchově a jsou jí blízké názory a myšlenky Naomi Aldort.
"Na montessori pedagogice je mi sympatické, že vychází z dětí. Nemusím pracně vymýšlet, jak děti namotivovat, aby všichni dělali to samé. Samy mi ukazují, co by rády dělaly a co potřebují. Stačí je jen pozorně sledovat a naslouchat jim. Nepřestávám žasnout nad promyšleným výukovým systémem a pomůckami, díky nimž se děti samy učí a poznávají – například zákonitosti matematiky. Líbí se mi, že každý den s dětmi je jiný, a nikdy úplně přesně nevím, jak bude probíhat. Často právě dny, kdy začneme dělat činnost vycházející z aktuální potřeby dětí, jsou ty nejpřínosnější. Velkou výhodou naší školy ve Spálově je (kromě rodinného a přátelského prostředí) rozhlehlá zámecká zahrada obklopující školní budovu. Těším se, že v ní s dětmi budeme trávit hodně času zkoumáním a poznáváním přírody, ale také při hrách a odpočinku.“
Paní Terezie Lukšíková je třídní učitelkou v 1. B. 
Terezie Lukšíková

Mgr. Nela Balážová

Montesssori pedagogika mi učarovala v roce 2014 po narození starší dcery, se kterou jsme společně chodily v jejím batolecím věku do Montíku v Hranicích, který tehdy ještě nepatřil ke Spálovské škole. Postupem času jsem se rozhodla změnit obor, který jsem vystudovala a rozšířit si své původní vysokoškolské vzdělání o čtyřsemestrální studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a střední školy na pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Zároveň jsem začala pracovat jako pedagog na druhém stupni Spálovské školy. V dalších letech mi Montessori pedagogika přirostla natolik k srdci, že jsem kromě mnoha krátkodobějších kurzů absolvovala i roční diplomovaný kurz Montessori vzdělávání pro 21.století pro děti od 3 do 18let. Protože jsem se odjakživa velmi ráda vzdělávala a toužila jsem se rozvíjet, tak nadále hledám další možnosti, při kterých mohu načerpat zkušenosti pro práci s adolescenty. Za velmi důležité považuji i spolupráci s jinými Montessori školami napříč celou republikou a také v zahraničí.
Obě mé děti navštěvují Montessori školu a já si jsem jistá, že je pro ně nejlepší volbou. Nejvíce oceňuji nejen u svých dětí, ale také u dětí, které učím, že mají možnost se individuálně rozvíjet, nepracují v časovém tlaku, mají dostatek času práci dokončit, díky týdenním či měsíčním plánům jsou vedeny k samostatnosti a větší množství času tráví venku. U nejstarších pak vnímám obrovský potenciál v otevřené komunikaci. Dokáží se vzájemně ocenit a také přijímat a dávat konstruktivní kritiku. Zvládají řešit problémy, pracovat s chybou a spolupracovat v heterogenním týmu. Baví mě pozorovat adolescenty při své cestě vstříc dospělosti a být svědkem toho, jak se z nich stávají silní a samostatní jedinci. Ve volném čase se věnuji různým sportům a velmi ráda cestuji.
Bez názvu.png

Bc. Jana Herzogová

Kopie návrhu Návrh bez názvu (1).jpg
Bc. Jana Herzogová
třídní učitelka/průvodce
jana.herzogova@zsspalov.cz
 
Mé kořeny jsou spálovské. Ve Spálově jsem se narodila a téměř celý život žiji. Jako dítě jsem navštěvovala místní MŠ, ZŠ i ZUŠ. Po šestiletém gymnáziu ve Vítkově jsem 9 let prodávala nové vozy, vystudovala vysokou školu, vdala se, a pak naplněných 9 let prožila na mateřské dovolené. Při místní farnosti jsem s dětmi nacvičovala divadelní představení, ať už na Vánoce, Velikonoce či Noc kostelů. Ke konci mateřské jsem začala studovat předškolní a mimoškolní pedagogiku pro práci v MŠ a úspěšně složila zkoušky 1,5 letého montessori kurzu v Praze pro věk 3 – 6 let.
Od září 2016 do dubna 2024 mne naplňovala práce učitelky /průvodkyně v montessori třídě Světýlka MŠ Spálov, kterou jsem založila. Děti mne nikdy nepřestávaly udivovat svou laskavostí, mírem v srdci, upřímností a radostí z malých věcí. 
V září 2024 jsem začala průvodcovat školní děti 1.B, 2.B a 3.B v montessori prvním trojročí ZŠ Spálov. Tady má práce teprve začíná nabírat na obrátkách. Každý den se na děti těším, co vymyslí, čím mne překvapí a já je, jakou radost či trápení budeme spolu řešit, prožívat, posunovat. Celý školní rok se zabýváme ctnostmi a každý den je pro nás ctnostný, snažíme se. ♥

 

Mgr. Kristýna Fardová

Vystudovala pedagogickou fakultu v Brně obor učitelství pro 1.stupeň ZŠ a speciální pedagogiku. Učila na ZŠ v Brně a v Odrách. Od dětství jsem měla ráda děti a dětský svět a jediné povolání, které jsem vždy chtěla dělat, bylo učitelka. Tento sen se mi splnil a snažím se to dělat, jak nejlépe umím. Nejvíc mě na mé cestě vedou děti, od kterých se my dospělí máme stále co učit. S dětmi se dostávám trochu  do jiného, lepšího světa plného fantasie a her. Toto povolání mě stále baví a překvapuje a od té doby, kdy jsem objevila Montessori vzdělávání mi i vše dává smysl. Tato cesta je pro mě ta pravá a doufám, že se toho od dětí ještě spoustu naučím. 

Mgr. a Ing. Martina Paluchová

Obsah stránky se připravuje. Děkujeme za pochopení.

Mgr. Radka Hartlová 

"Pomoz mi, abych to dokázal sám." To je heslo, které mě a mé žáky provází na naší společné dobrodružné cestě. Vnímám ho jako hlavní princip, který dělá učení opravdovým objevováním a žákům dává odvahu a radost poznávat svět kolem sebe i sebe samotné. Montessori pedagogika mě nadchla už po narození mých dětí, ale její hloubku jsem začala objevovat až později. Uvědomila jsem si, jak moc mi její přístup k učení dává smysl – vést děti k samostatnosti a respektovat jejich jedinečnou cestu.
Vystudovala jsem magisterský obor český jazyk a občanská výchova, a tak mám radost, že můžu dětem otevírat cestu nejen k jazyku, ale i k hlubšímu porozumění světa a společnosti. Jsem trpělivá, empatická a důsledná. Mým cílem je, aby děti zažily radost z objevování, nebály se překonávat vlastní hranice a cítily se ve svém vzdělávání bezpečně a sebevědomě.
Mou vášní jsou knihy – jsou pro mě bránou do světa fantazie, inspirace i moudrosti. S radostí své nadšení sdílím i s dětmi, protože věřím, že každý si může v knihách najít „svůj“ příběh. Miluji také zahradničení, které mě učí trpělivosti, pokory a lásce k přírodě. Nedávno jsem začala i s turistikou a objevování krás naší země se postupně stalo příležitostí, jak trávit čas se svými dětmi – jsou nyní mými parťáky na těchto cestách za poznáním i klidem.
Přesto mi ze všeho nejvíc radosti přináší čas strávený s rodinou. Oni jsou mým zdrojem energie a inspirace – a skrze ně jsem si uvědomila, že každý den je příležitostí k učení a růstu.

Jaroslava Leyshon

Se Spálovskou školou jsem se nejdříve seznámila jako rodič. Škola mě oslovila svou rodinnou atmosférou a krásným prostředím. Když mi později byla nabídnuta práce učitelky angličtiny, tak jsem nezaváhala a nelituji. Angličtinu jsem studovala v Anglii a USA, praxi potom získala při dlouhodobém pobytu v zahraničí, hlavně v anglicky mluvících zemích. Po návratu do rodné Vítovky u Oder jsem začala využívat zkušenosti získané u svých vlastních dětí. Připadalo mi přirozené se podělit o zábavnou a přínosnou výuku AJ s ostatními. Dnes vyučuji angličtinu na prvním stupni montessori i klasiky. Všechny děti jsou skvělé, vždy se těším do jakékoliv třídy a práce s nimi mě moc baví. Ve volném čase pravidelně cvičím tabatu a chodím na procházky se psem. Ráda trávím s rodinou chvíle na lezeckých stěnách nebo si jen tak přečtu doma knihu. A samozřejmě nesmím zapomenout na cestování, které je mou životní láskou…

Bc. Kateřina Levová - asistent pedagoga

 

 Mgr. Iveta Potschová - asistent pedagoga

 

Kateřina Bradová - asistent pedagoga